14 uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzałkowie bierze udział (w dniach 9-20.04.2018) w praktykach zawodowych zrealizowanych w ramach projektu 2017-1-PL01-KA102-036609 „Aktywne praktyki zawodowe z programem Erasmus Plus”.
14 uczniów Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzałkowie bierze udział (w dniach 9-20.04.2018) w praktykach zawodowych zrealizowanych w ramach projektu 2017-1-PL01-KA102-036609 „Aktywne praktyki zawodowe z programem Erasmus Plus”.
O G Ł O S Z E N I E
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zadanie Powiatowe
z dnia 17 kwietnia 2018 r.
Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 ze zm.) oraz art. 11 ust. 1 pkt. 1 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tj. (Dz. U. z 2018r., poz. 450 ) oraz uchwały Nr XI 65/2015 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 27 listopada 2015 roku w sprawie Wieloletniego Programu Współpracy Powiatu Słupeckiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami na lata 2016-2020 uchwala się co następuje:
ZARZĄD POWIATU SŁUPECKIEGO
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadania
w zakresie
KULTURY, SZTUKI, OCHRONY DÓBR KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO ORAZ DZIAŁAŃ NA RZECZ REGIONU SŁUPECKIEGO
Wysokość środków na wsparcie realizacji zadania w 2018 roku wynosi:
2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).
Rodzaj zadania:
Konkurs fotograficzny
Zadanie finansowane z działu 921 rozdz. 92195
Wnioski z opisem projektu, który ma być dofinansowany i preliminarzem wydatków należy składać na formularzu ofert, określonym we wzorze zamieszczonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzoru ofert ramowych wzorów umów oraz sprawozdań. Druki ofert dostępne są na stronie internetowej Powiatu Słupeckiego
w Biuletynie Informacji Publicznej- Komunikaty i ogłoszenia.
1.Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie tj. (Dz. U. z 2018r., poz. 450)
2.Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku
Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa
do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
( Dz. U. z 2017r., poz. 1463 i 1600), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Oferta wspólna wskazuje :
Umowę zawartą między organizacjami pozarządowymi lub podmiotami określającą zakres
ich świadczeń składających na realizację zadania publicznego, należy załączyć do umowy o wsparcie realizacji zadania.
Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy składające ofertę wspólną, ponoszą odpowiedzialność solidarną za zobowiązania, o których mowa
w art. 16 ust.1 w/w ustawy.
Powiatu Słupeckiego.
III. Zasady przyznawania dotacji:
4.Dotację na realizację zadania otrzyma organizacja, której oferta zostanie wybrana
w postępowaniu konkursowym jako najlepsza- spełniająca wszystkie wymogi.
– dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu projektu, w przypadku przyznania
dotacji w wysokości innej niż wnioskowana
– sporządzenie aktualnego harmonogramu realizacji zadania.
Sprawozdanie musi być zgodne z warunkami organizacyjnymi i finansowymi zawartymi
w podpisanej umowie, sporządzone wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, z dnia 17 sierpnia 2016 roku na podstawie art. 19 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.
Adres pod którym należy składać oferty:
Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, wejście F – sekretariat. tel. 63 2758600,
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nazwy zadania i w formie pisemnej, w terminie do dnia 9 maja 2018 roku do godz. 1500.
Oferty złożone po upływie wskazanego terminu lub w innym miejscu zostaną uznane
za nieważne. O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Starostwa Powiatowego w Słupcy. Nie będą przyjmowane oferty składane drogą elektroniczną oraz faksem
Do oferty należy dołączyć:
– dla fundacji i stowarzyszeń: wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z Rejestru Starostwa.
Oferta powinna zawierać w szczególności:
– szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce realizacji zadania publicznego, kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł oraz deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
VII. Treść, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
VIII. Kryteria szczegółowe wyboru oferty:
Każde kryterium szczegółowe jest ocenione w skali od 1 do 10 pkt.
Wsparcie realizacji zadania otrzymają oferenci, którzy uzyskają najwyższą ilość pkt.
Minimalna wymagana ilość pkt warunkująca uzyskanie dofinansowania wynosi 70 pkt.
Informacja o rozstrzygniętym konkursie zamieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Powiatu oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Słupcy.
Przyznana kwota na wykonanie zadania, zostanie przekazana na odrębny rachunek bankowy
w ciągu 30 dni od podpisania umowy.
W roku poprzednim w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego zostało zrealizowane zadanie pt. Wielki Konkurs Fotograficzny „Cztery Pory Roku” – zadanie wsparte kwotą w wysokości 2 500,00 zł.
Wyjaśnień w sprawie ogłoszonego konkursu udzielać będzie:
Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Słupcy, tel. 63 275 86 16.
Przewodniczący Zarządu
/-/ Mariusz ROGA
Blisko 40 pszczelarzy z terenu powiatu słupeckiego stawiło się na, zorganizowanym dla nich w sobotę14 kwietnia w słupeckim Starostwie, szkoleniu.
W imieniu władz samorządowych wszystkich zebranych powitał Przewodniczący Rady Powiatu Słupeckiego oraz z zamiłowania pszczelarz – Bogdan Jastrząb.
Szkolenie adresowane było do wszystkich pszczelarzy z terenu powiatu słupeckiego, zarówno tych zrzeszonych w Kołach, jak również sympatyków pszczelarstwa. Szkolenie prowadził dr Andrzej Jędruszuk, specjalizujący się w chorobach pszczół.
Tematem szkolenia, oprócz chorób pszczół, były również zagadnienia dotyczące nowych leków do zwalczania warrozy, podlegających refundacji.
Ponadto od 2010 r. Powiat, w ramach prowadzonej współpracy z Kołami Pszczelarskimi z naszego powiatu dokonuje zakupu węzy, którą prezesi kół pszczelarskich dalej rozdzielają wśród swoich pszczelarzy. Do tej pory Powiat zakupił ponad 1 570 kg węzy.
Starosta Słupecki przystąpił do organizacji VIII edycji konkursu „Słupecki Laur Gospodarczy 2017”, którego celem jest promocja najlepszych przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie powiatu słupeckiego w danym roku, wyróżniających się pod względem osiągnięć, oryginalności, a także jakości usług i produktów.
„Słupecki Laur Gospodarczy 2017” – o zdobycie tego prestiżowego tytułu po raz ósmy ubiegać się będą przedsiębiorcy z terenu powiatu słupeckiego. Upłyną już termin zgłaszania kandydatów do plebiscytu, dlatego też członkowie kapituły spotkali się (13.04), aby omówić dalsze działania związane z organizacją tego szczególnego wydarzenia.
Spotkanie otworzył starosta Mariusz Roga, który powitał członków Kapituły, którą tworzą przedstawiciele samorządów – miasta Słupcy oraz Związku Gmin Regionu Słupeckiego, pracownicy Wydziału Promocji i mediów.
Do ósmej edycji plebiscytu Słupecki Laur Gospodarczy wpłynęło trzynaście zgłoszeń małych, średnich i dużych podmiotów gospodarczych – różnorodność zgłoszeń pozwala mieć nadzieję, iż wizytacje będą bardzo interesujące.
Tradycyjnie, z wizytacji powstanie film promujący firmy i zostanie on zaprezentowany podczas uroczystej gali, która odbędzie się 15 czerwca (piątek) w Hotelu Magnat w Piotrowicach.
Podmioty gospodarcze biorące udział w plebiscycie będą także prezentowane w lokalnych mediach patronujących temu wydarzeniu oraz na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Słupcy.
14 kwietnia 2018 r. w Ciechocinku odbyło się uroczyste jubileuszowe spotkanie z okazji 90. rocznicy urodzin prof. Zygmunta Wiatrowskiego – zagórowianina, absolwenta słupeckiego Liceum Ogólnokształcącego 1948 r. (prawdopodobnie najstarszy), pedagoga, filatelisty, działacza społecznego.
W ramach działań z zakresu monitoringu zagrożeń przekazujemy treść ostrzeżenia meteorologicznego
nr 12 wydanego przez IMGW Biuro Prognoz Meteorologicznych Oddział w Poznaniu dnia 16.04.2018 r.
Zjawisko/stopień zagrożenia: Burze/1
Obszar: województwo wielkopolskie
Ważność: od godz. 14:00 dnia 16.04.2018 do godz. 23:00 dnia 16.04.2018
Przebieg: Prognozuje się, głównie we wschodniej połowie województwa, wystąpienie burz z opadami deszczu od 20 mm do 30 mm, lokalnie do 40 mm oraz porywami wiatru do 70 km/h
Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska: 90%.
– o negatywnych skutkach zjawisk meteorologicznych i anomalii p roszę informować Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego (tel. 61 854 99 10, fax. 61 854 99 20),
– adres internetowy komunikatów ostrzegawczych IMGW: http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/zagrozenia/kom_met.html
Już po raz trzeci w Zespole Szkół Zawodowych im. gen. Wł. Sikorskiego odbył się „Dzień Zawodowca”. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie kształcenia zawodowego wśród uczniów trzecich klas gimnazjum, którzy stoją przed wyborem dalszej drogi edukacji.
KOMUNIKAT
20 kwietnia 2018 r. godz. 13.50
w sali Zarządu obradować będzie
Komisja Rewizyjna
Na placu wewnętrznym Starostwa Powiatowego w Słupcy odbędą się bezpłatne badania mammograficzne i cytologiczne
DATY POSTOJU MAMMOBUSA
30.04.2018
11.05.2018
05.06.2018
10.07.2018
DATA POSTOJU CYTOBUSA
16.04.2018 od godz. 9.00
rejestracja tel. 61 855 75 28, 61 851 30 77, 609 000 082
Informacje z placu budowy na 13 kwietnia 2018 r.
Ściany murowane zrealizowano w około 95% (pozostało domurować po 3 warstwy Silki nad 10 naprożami)
Ściany żelbetowe zrealizowane w około 70% (pozostało zabetonować szyb windowy – pierwsza część szybu będzie betonowana 14.04.18)
Wszystkie słupy zostały zamontowane oraz znaczna część zabetonowana tj. około 70%
Większość wieńcy oraz podciągów pod strop również została zamontowana i zabetonowana.
Przyjechał następny transport stropu Filigran.
Rozpoczęto prace związane z układaniem stropu nad parterem, będzie on układany i betonowany etapami, co pozwoli dokończyć pozostałe prace.
Ruszyły również prace związane z ocieplaniem ścian fundamentowych w gruncie, co pozwoli budowlańcom przystąpić do następnego etapu, czyli zasypki dookoła budynku.