O G Ł O S Z E N I E
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na zadanie Powiatowe
z dnia 17 kwietnia 2018 r.
Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 ze zm.) oraz art. 11 ust. 1 pkt. 1 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie tj. (Dz. U. z 2018r., poz. 450 ) oraz uchwały Nr XI 65/2015 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 27 listopada 2015 roku w sprawie Wieloletniego Programu Współpracy Powiatu Słupeckiego z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami na lata 2016-2020 uchwala się co następuje:
ZARZĄD POWIATU SŁUPECKIEGO
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadania
w zakresie
KULTURY, SZTUKI, OCHRONY DÓBR KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO ORAZ DZIAŁAŃ NA RZECZ REGIONU SŁUPECKIEGO
Wysokość środków na wsparcie realizacji zadania w 2018 roku wynosi:
2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100).
Rodzaj zadania:
Konkurs fotograficzny
Zadanie finansowane z działu 921 rozdz. 92195
Wnioski z opisem projektu, który ma być dofinansowany i preliminarzem wydatków należy składać na formularzu ofert, określonym we wzorze zamieszczonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzoru ofert ramowych wzorów umów oraz sprawozdań. Druki ofert dostępne są na stronie internetowej Powiatu Słupeckiego
w Biuletynie Informacji Publicznej- Komunikaty i ogłoszenia.
- Podmioty uprawnione do składania ofert:
1.Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie tj. (Dz. U. z 2018r., poz. 450)
2.Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku
Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa
do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego.
- Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.
- Spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące
spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie
( Dz. U. z 2017r., poz. 1463 i 1600), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
- Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 w/w ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną.
Oferta wspólna wskazuje :
- jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy,
- sposób reprezentacji podmiotów, o których mowa w niniejszym punkcie wobec organu administracji publicznej.
Umowę zawartą między organizacjami pozarządowymi lub podmiotami określającą zakres
ich świadczeń składających na realizację zadania publicznego, należy załączyć do umowy o wsparcie realizacji zadania.
Organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy składające ofertę wspólną, ponoszą odpowiedzialność solidarną za zobowiązania, o których mowa
w art. 16 ust.1 w/w ustawy.
- Kryteria jakie muszą spełniać podmioty składające ofertę:
- Prowadzić działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem na terenie
Powiatu Słupeckiego.
- Nie posiadać zobowiązań publiczno-prawnych wobec budżetu państwa, jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów o charakterze publicznym.
- Dawać gwarancję należytego wykonania zadania.
- Posiadać własne konto bankowe.
III. Zasady przyznawania dotacji:
- Dotacja zostanie przyznana uchwałą Zarządu Powiatu Słupeckiego.
- Rozpatrywane będą wyłącznie oferty złożone w terminie określonym w ogłoszeniu.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania dotacji lub przyznania dotacji w oczekiwanej wysokości. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od określonej w ofercie. W takim przypadku podmiot zobowiązany jest do przedstawienia korekty kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania.
4.Dotację na realizację zadania otrzyma organizacja, której oferta zostanie wybrana
w postępowaniu konkursowym jako najlepsza- spełniająca wszystkie wymogi.
- Przyznana dotacja nie może być wykorzystana na:
- a) zakupy inwestycyjne,
- b) pokrycie kosztów utrzymania biura oraz wynagrodzenia pracowników organizacji,
poza zakresem realizacji zadania publicznego. - Warunki i terminy realizacji zadania
- Realizacja zleconego zadania organizacji pozarządowej następuje po zawarciu umowy między Powiatem a organizacją pozarządową, której oferta została wybrana.
- Warunkiem zawarcia umowy na dotację jest:
– dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu projektu, w przypadku przyznania
dotacji w wysokości innej niż wnioskowana
– sporządzenie aktualnego harmonogramu realizacji zadania.
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania.
Sprawozdanie musi być zgodne z warunkami organizacyjnymi i finansowymi zawartymi
w podpisanej umowie, sporządzone wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej, z dnia 17 sierpnia 2016 roku na podstawie art. 19 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.
- Zadanie publiczne nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy, chyba, że umowa zezwala na wykonanie części zadania innym podmiotom w formie podzlecenia. W przypadku planowanego podzlecenia części zadania , należy określić rodzaj podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania. Podwykonawcą jest podmiot nie będący stroną umowy, który współrealizuje część zadania poprzez sprzedaż usług, których zakupu -za pośrednictwem środków pochodzących z dotacji – dokonuje organizacja, której zlecono realizację zadania.
- Zadanie powinno być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową
oraz obowiązującymi standardami i przepisami oraz z zakresem opisanym w umowie. - Termin realizacji zadania należy określić w ofercie, jednak nie dłuższy niż do 31.12.2018r.
- Termin i miejsce składania ofert
Adres pod którym należy składać oferty:
Starostwo Powiatowe w Słupcy, ul. Poznańska 20, wejście F – sekretariat. tel. 63 2758600,
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, z oznaczeniem nazwy zadania i w formie pisemnej, w terminie do dnia 9 maja 2018 roku do godz. 1500.
Oferty złożone po upływie wskazanego terminu lub w innym miejscu zostaną uznane
za nieważne. O przyjęciu oferty decydować będzie data wpływu do Starostwa Powiatowego w Słupcy. Nie będą przyjmowane oferty składane drogą elektroniczną oraz faksem
- Informacje ofertowe i załączniki do składanej oferty
Do oferty należy dołączyć:
- Dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu zawierający aktualne dane:
– dla fundacji i stowarzyszeń: wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z Rejestru Starostwa.
- Statut lub inny akt regulujący status podmiotu. W przypadku Oddziału terenowego organizacji składającej ofertę niezbędne jest załączenie pełnomocnictwa zarządu głównego dla przedstawicieli w/w oddziału (liczba osób zgodna ze wskazaniem w KRS) do składania w imieniu tej organizacji oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania (w tym rozliczenia dotacji), o którego dofinansowanie stara się jednostka organizacyjna.
- Sprawozdanie merytoryczne za 2017 rok, lub w przypadku krótszej działalności, za okres tej działalności.
- Sprawozdanie finansowe za 2017 rok, lub w przypadku krótszej działalności, za okres tej działalności.
- W przypadku złożenia kserokopii załączników : statutu, odpisu, sprawozdania merytorycznego, sprawozdania finansowego osoba reprezentująca podmiot występujący o dotację powinna potwierdzić na każdej stronie za zgodność z oryginałem wraz z datą tego potwierdzenia.
- Osoby uprawnione nie dysponujące pieczątkami imiennymi winny podpisywać się pełnym imieniem i nazwiskiem z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Oferta powinna zawierać w szczególności:
– szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, termin i miejsce realizacji zadania publicznego, kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego, informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie, informację o posiadanych zasobach kadrowych i rzeczowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł oraz deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
VII. Treść, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
- Rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi w ciągu 10 dni od upływu terminu składania
- Oceny złożonych ofert dokonuje według kryteriów podanych niżej, powołana Komisja Konkursowa i przedkłada je Zarządowi Powiatu Słupeckiego.
- Komisja przy rozpatrywaniu ofert oceniać będzie: możliwość realizacji zadania publicznego przez organizacje pozarządową, przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, kwalifikacje osób zaangażowanych w realizację zadania, wkład rzeczowy, udział osób – w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków oraz rzetelność i terminowość rozliczenia otrzymanych na ten cel środków w latach poprzednich.
- Zarząd Powiatu dokonuje wyboru oferty i decyduje o wysokości środków na wsparcie realizowanego zadania.
VIII. Kryteria szczegółowe wyboru oferty:
- możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację oraz kalkulację kosztów realizacji zadania 10
- wielkość zaangażowanych w realizację projektu zasobów własnych organizacji lub środków pochodzących z innych źródeł 10
- poprawna jakość wykonania zadania 10
- liczba osób zaangażowanych w realizację zadania 10
- kwalifikacje osób, biorących udział przy realizacji zadania 10
- planowany wkład rzeczowy, osobowy oraz pracę społeczną wolontariuszy 10
- dotychczasowe doświadczenia oraz dokonania organizacji 10
- współpraca z innymi instytucjami 10
- poprawność złożonej dokumentacji projektu 10
- ocena realizacji zleconych zadań w latach poprzednich w tym rzetelność i terminowość wykonania zadania oraz sposób rozliczenia 10
Każde kryterium szczegółowe jest ocenione w skali od 1 do 10 pkt.
Wsparcie realizacji zadania otrzymają oferenci, którzy uzyskają najwyższą ilość pkt.
Minimalna wymagana ilość pkt warunkująca uzyskanie dofinansowania wynosi 70 pkt.
Informacja o rozstrzygniętym konkursie zamieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Powiatu oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Słupcy.
Przyznana kwota na wykonanie zadania, zostanie przekazana na odrębny rachunek bankowy
w ciągu 30 dni od podpisania umowy.
W roku poprzednim w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego zostało zrealizowane zadanie pt. Wielki Konkurs Fotograficzny „Cztery Pory Roku” – zadanie wsparte kwotą w wysokości 2 500,00 zł.
Wyjaśnień w sprawie ogłoszonego konkursu udzielać będzie:
Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Słupcy, tel. 63 275 86 16.
Przewodniczący Zarządu
/-/ Mariusz ROGA