Dyżury WOPR na Jeziorze Powidzkim

HARMONOGRAM DYŻURÓW

JEZIORO POWIDZKIE NA SEZON 2024

WOPR ZR KONIN

DRUŻYNY WOPR DZIAŁAJĄCE NA JEZIORZE POWIDZKIM 

OD 22-06-2024 DO 08-09-2024 r.

Dyżury drużyn WOPR w soboty i niedziele.

Lp.

Nazwisko i imię

Telefon

(tylko do celów alarmowych)

Termin

(data/godzina)

Uwagi

1.

 

Powidz Dzika Plaża

Rożek Arkadiusz

 

 

501-950-315

23.06.2024 , w godz. 1300-1800

30.06.2024 , w godz. 1300-1800

 

2.

Powidz

Miczyńska Milena

Neyder Dariusz

Kapec Włodzimierz

 

534-644-238

608-059-401

23.06.2024 , w godz. 1300-1800

29.06.2024 , w godz. 1300-1800

17.08.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

3.

Ostrowite OSP

Ziółkowski Krzysztof

Kluga Arkadiusz

 

573-230-340

609-297-652

06.07.2024 , w godz. 1300-1800

18.08.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

4.

Giewartów

Dorociak Dawid

Rutkowski Tomasz

 

603-610-074

07.07.2024 , w godz. 1300-1800

31.08.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

5.

Powidz

Cierniak Paweł

 

601-284-418

13.07.2024 , w godz. 1300-1800

14.07.2024 , w godz. 1300-1800

27.07.2024 , w godz. 1300-1800

28.07.2024 , w godz. 1300-1800

10.08.2024 , w godz. 1300-1800

11.08.2024 , w godz. 1300-1800

 

6.

Powidz Dzika Plaża

Piguła Tomasz

 

607-620-383

20.07.2024 , w godz. 1300-1800

21.07.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

7.

Przybrodzin Wojsko

Mariusz Sikorski

Radziszewski Damian

 

604-554-059

887-881-834

03.08.2024 , w godz. 1300-1800

04.08.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

8.

Kosewo

Pająk Hubert 

Pająk Sławomir

 

505-073-138

504-824-213

24.08.2024 , w godz. 1300-1800

25.08.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

9.

Powidz

Kownacka Agnieszka

Kownacki Stanisław

 

607-092-420

01.09.2024 , w godz. 1300-1800

07.09.2024 , w godz. 1300-1800

08.09.2024 , w godz. 1300-1800

 

 

 

Za Zarząd:

                                                                                                             Prezes ZR WOPR Konin

                                                                                                                 Małgorzata Chuda 

KOMUNIKAT O ZAKOŃCZENIU NABORU WNIOSKÓW NA USUWANIE AZBESTU

Ze względu na wyczerpanie puli środków finansowych przeznaczonych na usuwanie w 2024 r. azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu słupeckiego Zarząd Powiatu Słupeckiego podjął decyzję, iż z upływem dnia 02.07.2024 r. kończy nabór wniosków na realizacje niniejszego Zadania. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 11 września 2024 roku (10:00-12:30).

Celem spotkania online (webinarium) jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów
w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=89709&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 10 września 2024 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie. 

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Urząd KNF – Program webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów – 11 września 2024 roku

Klauzula informacyjna dla uczestników i osób ich zgłaszających na seminaria w ramach projektu edukacyjnego CEDUR.docx

IV nadzwyczajna sesja Rady Powiatu Słupeckiego – zaproszenie

Sesja  odbędzie się w dniu  1 lipca 2024 roku (poniedziałek) o godzinie 830 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.

 

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Wybór komisji skrutacyjnej.
  5. Wybór członka Zarządu Powiatu Słupeckiego.
  6. Zakończenie obrad.

Przetarg na sprzedaż nieruchomości w Piotrowicach

Zarząd Powiatu Słupeckiego informuje o przetargu na sprzedaż nieruchomości stanowiącej majątek Powiatu Słupeckiego.

Przetarg na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej w miejscowości Piotrowice, gmina Słupca, prowadzony będzie w formie przetargu ustnego nieograniczonego.

Nieruchomość składa się z działek o numerach 100/3 i 599 o łącznej powierzchni 3.8517 ha. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego są to tereny przeznaczone dla obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej.

Jednocześnie informuję się, iż projektowana jest zmiana w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Słupca dopuszczająca budowle i urządzenia wytwarzające energię z odnawialnych źródeł energii – elektrowni słonecznej – fotowoltaiki, w tym o mocy przekraczającej 500 kW wraz z towarzyszącymi obiektami budowlanymi.

Cena wywoławcza wynosi 1 058 292,00 zł.

Przetarg odbędzie się dnia 11 września 2024 r. o godzinie 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy przy ul. Poznańskiej 20 na Sali posiedzeń Zarządu Powiatu.

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium do dnia 6 września 2024 r. w wysokości 52 914,60 zł.

Szczegółowe informacje:

https://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/bip/ogloszenia-i-komunikaty/zarzad-powiatu.html?pid=10214

bądź pod numerem telefonu:

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (063) 275-86-19 / 275-86-20

Kupiłeś towar niezgodny z umową – zgłoś reklamację

Niezgodność towaru z umową to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta – obok gwarancji.

Niezgodność towaru z umową to tryb dochodzenia odpowiedzialności od przedsiębiorcy
w związku z ujawnionym brakiem zgodności towaru z umową. Jeżeli konsument składa reklamację na tej podstawie, podmiotem odpowiedzialnym jest sprzedawca i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Dane sprzedawcy znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien otrzymać wraz z towarem.

Niezgodność towaru z umową jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.

W sytuacji wystąpienia braku zgodności towaru z umową konsument może złożyć
do sprzedawcy reklamację z tego tytułu i zażądać:

  • naprawy towaru,
  • wymiany towaru.

Jeśli sprzedawca:

  • odmówił naprawy lub wymiany towaru,
  • nie naprawił lub nie wymienił towaru,
  • próbował naprawić lub wymienić, ale towar nadal jest niezgodny z umową,
  • oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta,

to konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności
z umową – odstąpienia od umowy. Oświadczenie zawierające jedno z dwóch wyżej wskazanych żądań konsument może złożyć również w sytuacji, jeśli brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany.

Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru, chyba że przedsiębiorca (jego poprzednik prawny lub osoby działające
w ich imieniu) określił dłuższy termin przydatności towaru do użycia.

Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić
to pisemnie. Należy opisać zauważony brak zgodności towaru z umową i określić swoje żądanie przewidziane w ramach niezgodności towaru z umową.

Ważne!
Paragon fiskalny nie jest konieczny do zareklamowania produktu, choć znacznie to ułatwia.
To jeden z wielu dowodów nabycia towaru w danym sklepie i w danej cenie.
Inne to: świadkowie, wydruki z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile. Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego.

Warto złożyć reklamację niezwłocznie po zauważeniu niezgodności towaru z umową
 – ze względów dowodowych. Termin przedawnienia roszczenia z tego tytułu wynosi 6 lat.

Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli tego nie zrobił, uważa się, że ją uznał.

Podstawa prawna: ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta

Żródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Słupcy

Magdalena Żychowicz

III sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Sesja  odbędzie się w dniu  27 czerwca 2024 roku (czwartek) o godzinie 1200 w sali „Herbowej” Starostwa Powiatowego w Słupcy, ul. Poznańska 20.

Porządek  obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przedstawienie porządku obrad.
  4. Złożenie ślubowania przez pana Piotra Gałana.
  5. Przyjęcie protokołu Nr II/2024 z sesji Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 23 maja 2024 r.
  6. Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym.
  7. Debata nad raportem o stanie powiatu.
  8. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego i ocena sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Słupeckiego za 2023 rok.
  9. Absolutorium dla Zarządu Powiatu za 2023 rok.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania raportu o sytuacji ekonomiczno – finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2023.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2023.
  12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2024.
  13. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2024-2035.
  14. Informacja dotycząca funkcjonowania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu słupeckiego za 2023 r. i I kwartał 2024 r.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie planów pracy Rady Powiatu i komisji stałych na 2024 r.
  16. Wolne głosy i wnioski.
  17. Zakończenie obrad.

Harmonogram posiedzeń Komisji Stałych Rady Powiatu

Lp. Nazwa Komisji Stałej Miejsce i data posiedzenia Tematyka posiedzenia
1.

Komisja Rewizyjna

Komisja Budżetu i Rolnictwa

Komisja Oświaty i Spraw Społecznych

Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

26.06.2024 r.
godz. 1300

  1. Wybór zastępcy Przewodniczącej Komisji Oświaty i Spraw Społecznych.
  2. Wybór zastępcy Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa.
  3. Informacja dotycząca funkcjonowania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu słupeckiego za 2023 r. i I kwartał 2024 r.
  4. Rozpatrzenie Raportu o stanie powiatu za 2023 rok.
  5. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego i ocena sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Słupeckiego za rok 2023.
  6. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie oceny raportu o sytuacji ekonomiczno – finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2023.
  7. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupcy za rok 2023.
  8. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2024.
  9. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2024-2035.
  10. Zaopiniowanie planu pracy Komisji Oświaty i Spraw Społecznych.
  11. Zaopiniowanie planu pracy Komisji Budżetu i Rolnictwa.
  12. Zaopiniowanie planu pracy Rady Powiatu na 2024 r.
2. Sesja Rady Powiatu Słupeckiego

Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

27.06.2024 r.
godz. 1200