Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Powiatu Słupeckiego

WSS.7140.63.2022                                                                                       Słupca, dnia 13.12.2022 r.



Na podstawie art.23 ust.1 pkt.1 w związku z art.19 ust.1 pkt 3 i art.22 ust.1 pkt 1 Ustawy z dnia
16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2022, poz.1343 z późn.
zm.) Powiat Słupecki ogłasza zamiar bezpośredniego zawarcia umowy, którego przedmiotem
będzie świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Powiatu
Słupeckiego.

1. Nazwa i adres właściwego organizatora:
Powiat Słupecki
ul. Poznańska 20
62-400 Słupca

2. Określenie przewidywanego trybu udzielenia zamówienia:
Bezpośrednie zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego z podmiotem zewnętrznym na podstawie art.19 ust.1 pkt.3 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2022 roku, poz.
1343 z późn. zm.), gdzie organizator dokonuje wyboru operatora w trybie art.22 ust. 1 pkt. 1 w/w Ustawy, tj. gdy średnia roczna wartość zamówienia nie przekracza 1 mln euro.

3. Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnej, linii komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej, na których będą wykonywane przewozy:
— określenie rodzaju transportu: publiczny transport zbiorowy (autobusowy), na liniach komunikacyjnych użyteczności publicznej, w zakresie powiatowych przewozów pasażerskich;
— określenie sieci komunikacyjnej, na której będą wykonywane przewozy: powiatowe przewozy pasażerskie w publicznym transporcie zbiorowym (autobusowym), na sieci komunikacyjnej obejmującej obszar Powiatu Słupeckiego, dla którego Powiat Słupecki jego organizatorem publicznego transportu zbiorowego.

4. Przewidywana data bezpośredniego zawarcia umowy, o której mowa w art.22 ust.1 pkt 1- pkt 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2022 roku, poz. 1343 z późn. zm.0):
Bezpośrednie zawarcie umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego przewiduje się nie wcześniej niż jeden rok od daty opublikowania ogłoszenia.

5. Przewidywany czas trwania umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego:
Umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego zawarta zostanie na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.

6. Zmiana informacji, o których mowa w art.23 ust.4 pkt 1 – pkt 3 i pkt 5 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2022 roku, poz.1343 z późn. zm.):
Na podstawie art. 23 ust.5 i ust.6 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz.U. z 2022 roku, poz.1343 z późn. zm) zastrzega się możliwość zmiany informacji, o których mowa w art.23 ust.4 pkt 1— pkt 3i pkt 5 w/w Ustawy.

7. Miejsce zamieszczenia ogłoszenia:
— Biuletyn Informacji Publicznej Powiatu Słupeckiego;
— Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej;
— strona internetowa Starostwa Powiatowego w Słupcy.

                                                                                                                                                                             STAROSTA
                                                                                                                                                                      /-/ Jacek Bartkowiak

Kiermasz świąteczny w słupeckim starostwie

W holu słupeckiego starostwa odbył się dziś (14.12.) kiermasz świąteczny przygotowany przez WTZ Michalinów. Na stoiskach prezentowane były najróżniejsze ozdoby świąteczne będące rękodzielniczym wytworem uczestników warsztatów.

Zainteresowani mogli nabyć ozdoby na własny świąteczny stół.

Minuta Chwały – Racowisko z okazji Narodowego Dnia Pamięci Zwycięskiego Powstania Wielkopolskiego

Słupeccy fani Kolejorza i starosta słupecki Jacek Bartkowiak zapraszają wszystkich mieszkańców regionu, by w godzinę wybuchu Powstania Wielkopolskiego spotkali się przy budynku starostwa, u zbiegu ulic Poznańskiej i Pułaskiego (naprzeciw ronda POW – ul. Poznańska 20).
Przy dźwięku syreny i blasku rac oddamy cześć wszystkim Powstańcom Wielkopolskim, którzy walcząc o wolność pokonali niemieckiego zaborcę i wyzwolili region wielkopolski spod niewolniczego jarzma. 27 grudnia 2022 przypada 104. rocznica wybuchu jedynego zwycięskiego powstania w naszej historii. Bądźmy razem tego dnia, by Minutą Chwały uczcić to święto. Wtorek 27 grudnia 2022r., godz. 16:40.

Kolejny przetarg na przebudowę drogi

Powiatowy Zarząd Dróg w Słupcy ogłosił dzisiaj (13.12.) przetarg na przebudowę drogi powiatowej nr 3090P Słupca – Zagórów.
 
Inwestycja realizowana będzie na dwóch odcinkach: SŁUPCA (GRANICA GMINY) – JAROSZYN oraz LĄD – ZAGÓRÓW.
Przypomnijmy, że odcinek z Jaroszyna do Lądu został przebudowany w 2021 roku. Po realizacji kolejnych etapów inwestycji wraz z dobiegającą końca przebudową mostu, cała kilkunastokilometrowa trasa ze Słupcy do Zagórowa będzie nowoczesnym i bezpiecznym szlakiem dla ruchu pojazdów.

Świąteczny koncert ARKI NOEGO

Świąteczny koncert ARKI NOEGO przyciągnął w niedzielę (11.12.) tłumy słupczan, którzy w kościele św. Wawrzyńca wspólnie z zespołem mogli poczuć ducha świąt Bożego Narodzenia. Występ odbył się z inicjatywy starosty Jacka Bartkowiaka i ks. Tomasza Rysia, proboszcza parafii p.w. św. Wawrzyńca w Słupcy. Był także możliwy dzięki sponsorom, którzy finansowo wsparli przedsięwzięcie. Wśród nich były zarówno podmioty gospodarcze, jaki i osoby indywidualne.

Sponsorzy koncertu:

  • Konspol Słupca,
  • Bank Spółdzielczy w Słupcy,
  • Spółdzielnia Mleczarska Udziałowców w Strzałkowie,
  • Anna Czerniak – radna powiatu słupeckiego,
  • Andrzej Kasprzyk – radny powiatu słupeckiego,
  • Czesław Dykszak – wicestarosta powiatu słupeckiego,
  • Stefan Zieliński – radny powiatu słupeckiego,
  • Andrzej Szymkowiak – przewodniczący Rady Miasta Słupcy.

„STRACISZ DANE, STRACISZ PIENIĄDZE!” – kampania UOKiK

Konsumenci coraz częściej padają ofiarą cyberoszustów. Ich metody są coraz bardziej wyszukane i niemal każdego dnia przybierają nowe formy. Skuteczność przestępczych działań zwiększa wykorzystywanie emocji potencjalnych ofiar, ich trudnych czy też zwykłych, życiowych sytuacji. Aby zwrócić uwagę społeczeństwa na ten problem, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zainicjował kampanię „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”. Ostrzega w niej przed groźbą utraty danych i środków finansowych oraz apeluje o wzmożoną ostrożność konsumentów.

Konieczne są intensywne działania informacyjne i edukacyjne na temat oszustw, których ofiarami padają konsumenci, w tym seniorzy. Elektroniczne transakcje i płatności, aplikacje ułatwiające załatwianie spraw stały się już naszą codziennością. Niestety, przestępcy nie pozostają w tyle. Nie muszą już kraść portfela, żeby pozbawić nas środków do życia. Wystarczy, że ukradną nasze dane. Chwyty socjotechniczne mogą osłabić czujność konsumentów. Poczucie zagrożenia, strachu czy presji często uniemożliwia im chłodną ocenę sytuacji. Uważajmy, każdy z nas może znaleźć się na celowniku przestępców – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

Spoty kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!”, które od dziś można zobaczyć m.in. w TVP i usłyszeć w Polskim Radiu, skupiają się na wybranych sytuacjach, w których może dojść do wyłudzenia danych i kradzieży pieniędzy z rachunku bankowego.

Niedopłata

Metoda na niedopłatę polega na wysłaniu SMS-a lub e-maila, w którym oszust informuje o rzekomej zaległości w płatnościach i jednocześnie grozi natychmiastowym odcięciem np. prądu, gazu lub telewizji. W wiadomości jest link do płatności. Kliknięcie przekierowuje na fałszywą stronę przypominającą strony pośredników płatności. W ten sposób oszuści zdobywają dane uwierzytelniające.

https://www.youtube.com/watch?v=Z657671eRoo

Podszywanie się pod pracownika instytucji

Często dochodzi również do sytuacji, w których oszust podaje się np. za pracownika banku i straszy, że zagrożone są pieniądze właściciela rachunku. Następnie prosi o podanie loginu i hasła do konta. Może też namawiać do kliknięcia w link lub zainstalowania aplikacji, która w rzeczywistości będzie umożliwiać śledzenie aktywności i pozyskanie w ten sposób danych do logowania.

https://www.youtube.com/watch?v=Pbdd5Vwy5TY

To tylko przykładowe pułapki – oszuści niemalże codziennie wymyślają nowe. Wstrzymanie przesyłki lub realizacji zamówienia, planowane odłączenie dostępu do internetu… Czasem czujność konsumentów usypia niewielka kwota, np. 2 zł. W ten sposób też można stracić oszczędności życia.

STOP! Nie daj się zmanipulować oszustom! Pamiętaj!

  1. Nigdy nie podawaj ani nie wysyłaj nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej. Prawdziwy pracownik banku nie będzie cię o to pytać.
  2. Nigdy nie klikaj w linki przesłane SMS-em. Potwierdź ewentualne istnienie zaległości samodzielnie, kontaktując się np. z dostawcą gazu czy firmą kurierską.
  3. W przypadku telefonu od osoby przedstawiającej się jako pracownik banku, rozłącz się, samodzielnie znajdź numer infolinii i potwierdź, czy ktoś do ciebie dzwonił.
  4. Nigdy nie instaluj oprogramowania z przesłanych linków ani w trakcie rozmowy telefonicznej, dotyczącej twojego rachunku lub środków na nim zgromadzonych.

Co zrobić w sytuacji, gdy oszustom udało się zdobyć dostęp np. do rachunku płatniczego lub danych karty płatniczej? Jak najszybciej poinformuj swojego dostawcę usług płatniczych, zastrzeż kartę i zmień dane do logowania lub zablokuj rachunek płatniczy. Dzięki temu uniemożliwisz oszustom kradzież środków lub w przypadku, gdy już do niej doszło – zapobiegniesz wykonywaniu dalszych transakcji. Jak najszybciej zgłoś także sprawę policji i poinformuj o tym swojego dostawcę usług płatniczych.

O kampanii Prezesa UOKiK

To kolejne działanie edukacyjne Prezesa UOKiK, które przyczynia się do zwiększenia świadomości i bezpieczeństwa konsumentów. W ramach kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” UOKiK przygotował dwa 30-sekundowe spoty przeznaczone do emisji w telewizji, radiu i internecie. Od 5 grudnia br. są nieodpłatnie emitowane przez media publiczne w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a także przez nadawców komercyjnych, którzy zgodzili się na wsparcie kampanii bez pobierania wynagrodzenia.

― Skala działań oszustów jest przytłaczająca. Niesie to za sobą bardzo szkodliwe i daleko idące konsekwencje dla całego społeczeństwa. Dlatego gorąco zachęcam media, instytucje, organizacje społeczne oraz pozarządowe do włączenia się w naszą kampanię. Wspólnie możemy skuteczniej walczyć z oszustami i zadbać o bezpieczeństwo konsumentów – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.  

Spoty kampanii „Stracisz dane, stracisz pieniądze!” i pozostałe materiały można pobrać ze strony uokik.gov.pl/stracisz_dane_stracisz_pieniadze.

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznik Finansowy – po odrzuceniu reklamacji przez instytucję finansową
Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie

Źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (https://uokik.gov.pl/stracisz_dane_stracisz_pieniadze.php)

KOMUNIKAT DLA KIEROWCÓW – utrudnienia na moście w Lądzie

W związku z wykonywaniem warstwy wiążącej z asfaltu lanego na moście w miejscowości Ląd w dniach 8 i 9 grudnia br. zostanie zawężony pas ruchu do szerokości 2,60 m, co skutkuje brakiem możliwości przejazdu dla samochodów ciężarowych.
 
Ruch pojazdów ciężarowych będzie kierowany ręcznie na objazdy. W przypadku diametralnej zmiany pogody nawierzchnia nie będzie układana, a ruch będzie się odbywał jak do tej pory.

Grant na realizację projektu „Cyfrowy Powiat”

Powiat Słupecki pozyskał grant ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, na realizację projektu „Cyfrowy Powiat”, w ramach którego wdraża efektywne i przyjazne e-usługi publiczne, wspierające współpracę Powiatu Słupeckiego z własnymi placówkami oświatowymi i zwiększające dostępności i jakości stopnia wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych.

Realizacja projektu polega na wprowadzeniu zintegrowanego systemu zapewniającego wysoki poziom e-usług oświatowych, które wpłyną na rozwój cyfrowy Starostwa Powiatowego w Słupcy i podległych im jednostek oświatowych. System ten będący zintegrowanym, wydajnym i funkcjonalnym systemem, pozwoli osiągnąć następujące efekty:

– bezpiecznie gromadzić i przesyłać informacje pomiędzy placówkami oświatowymi a organem nadzorującym,

– oszczędzać czas,

– usprawnić współpracę z podległymi jednostkami oświatowymi,

– koordynować działania podejmowane przez podległe jednostki oświatowe,

– istotnie wspierać Powiat w poszukiwaniu optymalnych rozwiązań w zakresie planowania i finansowania oświaty.

Ponadto realizacja projektu pozwoli podnieść poziom cyberbezpieczeństwa poprzez wzmocnienie technicznego i kompetencyjnego potencjału do zapobiegania i reagowania na incydenty. W tym celu zakupiona zostanie usługa związana z diagnozą cyberbezpieczeństwa. Projekt zakłada również zakup narzędzia służącego kompleksowej ochronie poczty elektronicznej oraz zakup środków trwałych niezbędnych do prawidłowej realizacji projektu.

Wartość przyznanego grantu na realizację Projektu wynosi: 176 877,00 zł.

BEZPIECZNE MIKOŁAJKI – informacja UOKiK

  • Zbliżają się mikołajki. Wybierając upominki z tej okazji, zwróć uwagę na ich bezpieczeństwo.
  • Skontrolowaliśmy łącznie 85 modeli różnych zabawek: dźwiękowych dla niemowląt, pociskowych oraz tablic manipulacyjnych – czy są dobrze oznakowane, a ich konstrukcja nie zagraża najmłodszym konsumentom.
  • W różnych kategoriach zabawek występują znaczące różnice w wynikach – największy odsetek nieprawidłowości wykryliśmy podczas badania tablic manipulacyjnych.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadzoruje rynek i dba o to, by do polskiego konsumenta trafiały tylko bezpieczne produkty, które spełniają wymagania. W szczególności zwraca uwagę na rynek zabawek, który kontrolowany jest przez cały rok, w różnych segmentach, także we współpracy z innymi organami, np. skarbowymi, które zatrzymują wadliwe produkty już na granicy.

Dbamy o to, by zabawki, które trafiają do rąk najmłodszych konsumentów, były bezpieczne. Przez cały rok sprawdzamy je, weryfikujemy ich oznakowanie i certyfikaty bezpieczeństwa oraz badamy ich konstrukcję – wymiary, obecność małych części, poziom głośności, jak również rwiemy, palimy, zgniatamy i zrzucamy z wysokości – innymi słowy, robimy ekstremalne próby ich używania – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wyniki kontroli

Podczas ostatnich kontroli przetestowaliśmy łącznie 85 modeli zabawek z różnych kategorii. Sprawdziliśmy, czy są dobrze oznakowane oraz czy nie mają wad konstrukcyjnych, np. zbyt małych elementów, które dziecko z łatwością może połknąć, lub za długich linek, które mogą przydusić malucha. Prawidłowy rozwój słuchowy dziecka jest podstawą rozwoju mowy, dlatego tak ważna jest ochrona dziecka przed bodźcami dźwiękowymi, które mogą uszkadzać jego słuch. W związku z tym szczególny nacisk położyliśmy na akcesoria dźwiękowe dla niemowląt. Zweryfikowaliśmy również, czy produkty są solidnie wykonane. Pod lupą kontrolerów znalazło się: 51 modeli zabawek dźwiękowych dla niemowląt – w 10 z nich stwierdziliśmy niezgodności (5 laboratoryjnych, 5 formalnych), 20 zabawek pociskowych – 7 miało nieprawidłowości konstrukcyjne oraz  14 rodzajów tablic manipulacyjnych dla dzieci poniżej 3 lat – 8* z nich zakwestionowaliśmy (7 laboratoryjnie, 3 formalnie).
* W pojedynczym modelu zabawki stwierdzaliśmy więcej niż jedną niezgodność.

Magdalena Żychowicz – Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Słupcy, źródło: UOKiK