Harmonogram posiedzeń Komisji Stałych Rady Powiatu

Lp. Nazwa Komisji Stałej Miejsce i data posiedzenia Tematyka Posiedzenia
1. Komisja Oświaty i Spraw Społecznych Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

24.02.2025 r., godz. 740

  1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 r., finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
  2. Sprawozdanie z działalności komisji za 2024 rok obecnej kadencji.
  3. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2025.
2. Komisja Skarg,
Wniosków i Petycji
Starostwo Powiatowe w Słupcy

biuro nr 12

24.02.2025 r., godz. 1400

  1. Rozpatrzenie skargi na Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Skubarczewie.
  2. Sprawozdanie z działalności komisji za 2024 rok obecnej kadencji.
3. Komisja Rewizyjna Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

25.02.2025 r., godz. 1240

  1. Sprawozdanie z działalności komisji za 2024 rok obecnej kadencji.
4. Komisja Budżetu i Rolnictwa Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

25.02.2025 r., godz. 1300

  1. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 r. finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
  2. Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu słupeckiego w 2024 roku.
  3. Informacja o stanie ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu słupeckiego w 2024 r.
  4. Zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przekazania zadania zarządzania drogą powiatową.
  5. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej Powiatu Słupeckiego na rok 2025.
  6. Zaopiniowanie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Słupeckiego na lata 2025 – 2035.
  7. Sprawozdanie z działalności komisji za 2024 rok obecnej kadencji.
5. Sesja Rady Powiatu Słupeckiego Starostwo Powiatowe w Słupcy

sala „Herbowa”

26.02.2025 r., godz. 1100

 

Pomoc w założeniu organizacji

Działacze społeczni ze Słupcy i powiatu słupeckiego! 🚀
Chcecie założyć organizację, ale nie wiecie, od czego zacząć? 📄 Potrzebujecie wsparcia w formalnościach? A może napotkaliście trudność, z którą nie możecie sobie poradzić? 🤔
Zapraszamy na dyżur doradczy w lutym!
12 i 19 lutego 2025 r., w godz. 16.00 – 18.00 , w Starostwie Powiatowym w Słupcy, ul. Poznańska 20 (budynek główny, sala nr 5).
Aby skorzystać ze wsparcia, zapisz się wcześniej i opisz, z jakim tematem chcesz do nas przyjść! ☎️ https://forms.gle/Z7bAZfykVmjnC4zWA
Wsparcie odbędzie się w ramach projektu #kciwis – Nakręcamy społeczne działania w subregionie konińskim – finansowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego 👏

Konkurs ofert na realizację zadań publicznych – uchwała

Do pobrania:

konkurs_ofert

Ogłoszenie otwartego konkursu ofert w formie wsparcia realizacji zadań publicznych w 2025 r. określonych w ,, Rocznym programie współpracy Powiatu Słupeckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2025 rok”, w zakresie:

1) działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,

2) działalność na rzecz integracji cudzoziemców,

3) ochrona i promocja zdrowia, w tym działalności leczniczej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 799),

4) podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,

5) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej,

6) turystyka i krajoznawstwo,

7) ratownictwo i ochrona ludności,

8) działalność na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka,

9) działalność na rzecz osób w wieku emerytalnym,

10) działalność na rzecz organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy, w zakresie określonym w programie.

Oferty można składać do 14 lutego 2025 r. roku do godz. 15:30.

Dostęp do generatora ofert i sprawozdań pod poniższym linkiem: https://powiatslupecki.engo.org.pl/

Zapraszamy do składania ofert.

Załącznik: uchwała zarządu powiatu o ogłoszeniu konkursu

Można składać wnioski o dotacje na prace przy zabytkach

Zarząd Powiatu Słupeckiego zaprasza do składania wniosków o udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków położonych lub znajdujących się w granicach powiatu słupeckiego.

Wnioski o udzielenie dotacji wraz z wymaganymi załącznikami w wersji papierowej należy składać do końca lutego 2025 roku. O dacie złożenia wniosku, decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Słupcy.

Wniosek złożyć można osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Słupcy ul. Poznańska 20, 62-400 Słupca.

Wysokość środków finansowych przeznaczonych na ten cel w roku 2025 wynosi 20 000,00 zł.

Zapraszamy do zapoznania się z Uchwałą NR LXXII/439/2024 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków http://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/buiro_rady/uchwaly/2024/439.pdf oraz uchwałą NR LXXV/455/2024 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 25 kwietnia 2024 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków https://bip.powiat-slupca.pl/slupcap/zasoby/files/buiro_rady/uchwaly/2024/455.pdf

Usługi rozwojowe – inwestycja w kapitał ludzki w podregionie konińskim

Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie zaprasza do udziału w projekcie „Usługi rozwojowe – inwestycja w kapitał ludzki w podregionie konińskim”

Celem Projektu jest podniesienie kompetencji i kwalifikacji zawodowych pracodawców oraz ich pracowników poprzez realizację usług rozwojowych za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych (BUR) – https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/

O wsparcie mogą ubiegać się mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa, a także inni pracodawcy (JST i NGO) z podregionu konińskiego, tj. powiat gnieźnieński, wrzesiński, kolski, słupecki, turecki, koniński oraz Miasto Konin.

Wnioskodawca w ramach wsparcia dla pojedynczej Usługi Rozwojowej może uzyskać refundację kosztów do 70% wartości netto Usługi Rozwojowej, z tym, że:

  • maksymalna łączna kwota wsparcia, jaka może zostać przyznana jednemu pracownikowi to 4 000 PLN,
  • maksymalna kwota, o jaką może się ubiegać jeden podmiot to 40 000 PLN.

Projekt jest realizowany w ramach Działania 6.4 Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS (EFS+).

Nabór prowadzony jest w formie elektronicznej! 𝗟𝗶𝗻𝗸 𝗱𝗼 𝗚𝗲𝗻𝗲𝗿𝗮𝘁𝗼𝗿𝗮 𝗪𝗻𝗶𝗼𝘀𝗸𝗼́𝘄 oraz 𝗜𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗸𝗰𝗷𝗮 𝗨𝘇̇𝘆𝘁𝗸𝗼𝘄𝗻𝗶𝗸𝗮 znajdują się na witrynie Projektu: https://uslugirozwojowe.arrkonin.org.pl/6-04-dla-przedsiebiorcow-jst-ngo/

Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać w Internecie

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać w Internecie” organizowane
w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Webinarium odbędzie się 21 stycznia 2025 roku (17:00-18:45).

Cel

Celem webinarium jest zwiększenie poziomu świadomości seniorów oraz ich opiekunów odnośnie do zagrożeń pojawiających się w cyberprzestrzeni.

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=91575&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, placówek społeczno-kulturalnych np. bibliotek, domów kultury, itp.).
W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 20 stycznia 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.

Informacje techniczne

W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

Urzad_KNF_program_CEDUR_21_01_2025_roku_dla_seniorow_i_ich_opiekunow

Klauzula informacyjna dla uczestników i osób ich zgłaszających na seminaria w ramach projektu edukacyjnego CEDUR.docx