Czy będzie nowy chodnik w Trąbczynie?

Starosta Jacek Bartkowiak oraz Andrzej Bernat, członek Zarządu Powiatu spotkali się dziś z ks. Janem Walczakiem, proboszczem parafii pw. Św. Stanisława w Trąbczynie, aby porozmawiać o możliwości przedłużenia chodnika przy drodze powiatowej. Grunt, na którym mógłby powstać brakujący odcinek należy do trąbczyńskiej parafii. Jego przedłużenie zwiększyłoby bezpieczeństwo pieszych.

Krystian Derengowski nowym dyrektorem Centrum Kształcenia Zawodowego w Słupcy

9 sierpnia 2021 r. starosta Jacek Bartkowiak uroczyście dokonał powierzenia Krystianowi Derengowskiemu, na okres 5 lat szkolnych – od 1 września 2021 r. do 31 sierpnia 2026 r., obowiązków dyrektora Centrum Kształcenia Zawodowego w Słupcy.   

Krystian Derengowski w wyniku postępowania konkursowego zastąpił na stanowisku dyrektora CKZ w Słupcy Karola Kowalskiego, nauczyciela ZSZ w Słupcy z 37-letnim stażem pracy, w tym w ostatnich 22 latach pełniącego funkcję dyrektora tejże placówki.

Nowemu Panu Dyrektorowi gratulujemy i życzymy sukcesów zawodowych i wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

Nauczyciele odebrali akty nadania stopnia awansu zawodowego

Nauczyciele szkół ponadpodstawowych ubiegali się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Postępowanie egzaminacyjne odbyło się 19 lipca 2021 r., a 9 sierpnia br. starosta słupecki Jacek Bartkowiak uroczyście wręczył akty nadania stopnia awansu zawodowego pięciorgu nauczycielom.  

Postępowanie egzaminacyjne odbyło się 19 lipca 2021 r. z udziałem przedstawiciela Kuratorium Oświaty w Poznaniu Delegatura w Koninie Macieja Plesińskiego. Członkami komisji byli także: Anna Mydłowska dyr. SOSW w Słupcy, Michał Janiak dyr. CKZiU w Strzałkowie, Stanisław Kłaniecki dyr. ZSZ w Słupcy. W skład komisji wchodzili także eksperci branżowi. Przewodniczącą komisji była Anita Kubicka kierownik Wydziału Oświaty i Promocji Starostwa Powiatowego w Słupcy.

W postępowaniu egzaminacyjnym zaprezentowali się:

Monika Gołębiak nauczyciel Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. M. Grzegorzewskiej w Słupcy.

Michał Kubiak  nauczyciel Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzałkowie.

Joanna Ratajczyk, Piotr Miąc oraz Patrycja Ignaszak-Suberska – nauczyciele Zespołu Szkół Zawodowych im. gen. Wł. Sikorskiego w Słupcy.

Wszyscy nauczyciele zdali egzamin przed komisją egzaminacyjną. 9 sierpnia br. nastąpiło uroczyste wręczenie aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego przez starostę Jacka Bartkowiaka. W spotkaniu uczestniczyli także dyrektorzy szkół oraz prowadząca uroczystość Anita Kubicka kierownik Wydziału Oświaty i Promocji.

Składamy szczere gratulacje i najlepsze życzenia sukcesów w pracy zawodowej i życiu osobistym wszystkim awansowanym nauczycielom.

 

X Międzynarodowy Festiwal Orkiestr Dętych w Słupcy

Działają w różnych obszarach, ale łączy ich jedno: niestrudzone zaangażowanie i pasja z jaką oddają się swoim zajęciom. Wieloletnia działalność została dostrzeżona, a Wawrzynki Słupeckie były okazją do uhonorowania osób, których zasługi dla miasta i powiatu trudno przecenić.

X Międzynarodowy Festiwal Orkiestr Dętych w Słupcy odbył się 7 sierpnia 2021 r. w ramach święta miasta Wawrzynek Słupeckich.  To muzyczne święto było okazją do uhonorowania mieszkańców naszego miasta i powiatu. 

Wieloletni członkowie Orkiestry Dętej OSP Słupca, na wniosek Zarządu Orkiestry i burmistrza m. Słupcy, Jan Głowacki oraz Henryk Błaszak zostali uhonorowani odznaką „Zasłużony dla kultury polskiej”, przyznawana przez Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. Odznaczenie wręczyła doradca wojewody wielkopolskiego Mariola Rakiewicz. Odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, nadaje się osobom wyróżniającym się w tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury.

Festiwal Orkiestr Dętych w Słupcy współfinansowany jest także przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, i w tym roku gościliśmy Zofię Itman – radną Województwa Wielkopolskiego, która w imieniu Marszałka Województwa Wielkopolskiego, zgodnie z uchwałą Zarządu Województwa Wielkopolskiego wyróżniła Jana Gorzkowskiego odznaką honorową „Za zasługi dla województwa wielkopolskiego”.

Gratulacje odznaczonym złożył starosta Jacek Bartkowiak, który był wnioskodawcą odznaki dla Jana Gorzkowskiego.

Podczas X Międzynarodowego festiwalu Orkiestr Dętych w Słupcy wystąpiła Lwówecka Orkiestra Dęta, Orkiestra Dęta ze Swarzędza, Orkiestra Dęta Zábřeh z Czech oraz Gospodarze Festiwalu – Orkiestra Dęta OSP w Słupcy.

 

 

Komunikat PZD Słupca – nastąpi zmiana organizacji ruchu w związku z przebudową drogi Jaroszyn-Ląd oraz w Giewartowie

W związku z zatwierdzoną organizacją ruchu dotyczącą zadania pn. przebudowa drogi powiatowej nr 3090P na odcinku Jaroszyn – Ląd, od 12.08.2021r. zostanie wprowadzony zakaz ruchu na wspomnianym odcinku drogi.
Objazd  został wyznaczony zgodnie z załączonym schematem.

schemat Jaroszyn – Ląd

Powiatowy Zarząd Dróg informuje również, że zgodnie z zatwierdzoną organizacją ruchu dotyczącą zadania pn. przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 3050P w m. Giewartów ul. Armii Krajowej, od 09.08.2021r. zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy zgodnie z załączonym schematem.

schemat Giewartów

Powiatowe nieruchomości na sprzedaż – przetarg 11 i 12 sierpnia 2021 r.

Zarząd Powiatu Słupeckiego przypomina o ogłoszonych przetargach ustnych nieograniczonych na sprzedaż nieruchomości położonych w Piotrowicach oraz Kochowie, gmina Słupca, które z punktu widzenia realizacji zadań samorządu są zbędne.

Nieruchomość w Kochowie, gm. Słupca oznaczona w ewidencji gruntów i budynków jako działki nr 86/1, 97/1, 98/3, 98/6, 100/1, o łącznej powierzchni 8,2322 ha i stanowi część Złoża Kruszywa Naturalnego „KOCHOWO”. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego są to tereny eksploatacji kruszyw naturalnych i lasów. Na działce znajdują się złoża piasku.

Przetarg odbędzie się 11 sierpnia 2021 r. o godzinie 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy ul. Poznańska 20, sala posiedzeń Zarządu Powiatu.

Warunkiem przystąpienia do przetargów jest wniesienie wadium w formie pieniężnej w wysokości 70 000,00 zł.

Cena wywoławcza za przedmiotową nieruchomość wynosi 1 400 000,00 zł brutto.

 

Pierwsza nieruchomość w Piotrowicach, gm. Słupca o numerach ewidencyjnych 100/3 i 599 o łącznej powierzchni 3,8517 ha stanowi teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej. Działka o numerze 100/3 usytuowana jest przy drodze publicznej powiatowej o nawierzchni asfaltowej, która stanowi dojazd do działki 599. Teren płaski, z niewielkimi nierównościami, niezagospodarowany oraz porośnięty samosiejkami.

Przetarg odbędzie się 12 sierpnia 2021 r. o godzinie 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy ul. Poznańska 20, sala posiedzeń Zarządu Powiatu.

Warunkiem przystąpienia do przetargów jest wniesienie wadium w formie pieniężnej w wysokości 65 000,00 zł.

Cena wywoławcza za przedmiotową nieruchomość wynosi 1 300 000,00 zł netto + 23% VAT.

 

Druga nieruchomość położona w Piotrowicach, gm. Słupca o numerze ewidencyjnym 100/4 o powierzchni 4.1775 ha stanowi teren obiektów produkcyjnych, składów i magazynów oraz zabudowy usługowej. Działka usytuowana jest bezpośrednio przy drodze publicznej powiatowej o nawierzchni asfaltowej. Teren płaski, z niewielkimi nierównościami, niezagospodarowany oraz porośnięty samosiejkami.

Przetarg odbędzie się 12 sierpnia 2021 r. o godzinie 1100 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupcy ul. Poznańska 20, sala posiedzeń Zarządu Powiatu.

Warunkiem przystąpienia do przetargów jest wniesienie wadium w formie pieniężnej w wysokości 80 000,00 zł.

Cena wywoławcza za przedmiotową nieruchomość wynosi 1 600 000,00 zł netto + 23% VAT.

 

Warunkiem przystąpienia do przetargów jest wniesienie wadium w formie pieniężnej.

Wadium w określonych powyżej wysokościach należy wpłacić przelewem najpóźniej do godz. 15-tej dnia 6 sierpnia 2021 r. na rachunek Starostwa Powiatowego w Słupcy prowadzony przez Bank Spółdzielczy w Słupcy nr 05 8542 0001 0000 4604 2000 0050.

ARiMR zaprasza strażaków i ratowników medycznych do udziału w konkursie pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”

        

Organizowany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Konkurs pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania” kierowany jest do ratowników z Zespołów Ratownictwa Medycznego (dalej: ZRM) i strażaków z Ochotniczej Straży Pożarnej (dalej: OSP) z obszarów wiejskich.

Jego efektem ma być nagranie filmowe z instruktażem udzielania pierwszej pomocy, czyli czynności wykonywanych w razie wypadku, urazu bądź nagłego ataku choroby, których zadaniem jest ochrona życia lub zdrowia poszkodowanego, oraz zminimalizowanie niekorzystnych następstw, zanim udzielona zostanie specjalistyczna pomoc medyczna.

11 września 2021 roku tj. w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy ogłosimy wyniki Konkursu i uhonorujemy drobnymi upominkami wszystkich przedstawicieli ZRM i OSP biorących udział w  Konkursie a zwycięzców nagrodami (tj. za zajęcie I, II i III miejsca).

Najlepszy filmik zostanie opublikowany na stronie i w mediach społecznościowych ARiMR.

ZAŁOŻENIA KONKURSU

  1. Konkurs trwa od dnia 9 lipca 2021 r. do dnia 20 sierpnia 2021 r.
  2. Uczestnikiem Konkursu może być każda pełnoletnia osoba filmująca posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych będąca ratownikiem medycznym (ZRM), bądź strażakiem (OSP) z obszaru wiejskiego – z wyjątkiem pracowników ARiMR oraz osób będących członkami ich najbliższych rodzin (tj. mąż, żona, dzieci, rodzice), w tym także osób pozostających z ARiMR w stosunku cywilnoprawnym.
  3. Każdy z Uczestników Konkursu – autor filmiku może nadesłać maksymalnie 1 pracę (filmik). Z każdego ZRM i OSP może zostać wytypowany tylko jeden autor i może być wysłana tylko jedna praca. W przypadku nadesłania kilku prac zgłoszenie zostanie odrzucone;
  4. Technika wykonania prac jest dowolna (np. kamera cyfrowa, smartfon).
  5. Szczegółowe warunki oraz zasady konkursu są określone w Regulaminie Konkursu dostępnym na stronie www.arimr.gov.pl.

WARUNKI KONKURSU

  1. Uczestnicy nadsyłają maksymalnie 1 filmik, wykonany samodzielnie, w którym mogą brać udział inni ratownicy medyczni bądź strażacy reprezentujący dany oddział ZRM lub OSP z obszaru wiejskiego, jako tzw. osoby trzecie (np. odgrywając rolę poszkodowanego/ reanimującego). Z jednego ZRM lub OSP może zostać wysłany tylko 1 filmik.
  2. Filmiki należy przesłać do dnia 20 sierpnia 2021 roku, na adres mailowy: konkursARiMR@arimr.gov.pl w tytule wiadomości pisząc: Konkurs filmowy pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”.
  3. Filmiki powinny być zapisane w formacie MP4.
  4. Filmikowi powinien towarzyszyć opis zawierający: tytuł filmu, datę oraz miejsce jego wykonania, dane personalne Uczestnika Konkursu – autora filmiku. Do przesyłki z filmem należy dołączyć wypełniony formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz czytelnie podpisane oświadczenia (Załącznik nr 1.1; Załącznik nr 1.2). W formularzu zgłoszeniowym należy podać dane Uczestnika Konkursu takie jak: imię i nazwisko oraz dane kontaktowe w postaci: adresu do korespondencji, numeru telefonu i adresu e-mail., oraz wskazać Zespół Ratownictwa Medycznego lub oddział Ochotniczej Straży Pożarnej, który reprezentuje Uczestnik Konkursu. Formularz zgłoszeniowy i oświadczenia muszą być czytelnie wypełnione i podpisane (skany dokumentów własnoręcznie podpisanych lub dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym).
  5. W ramach przystąpienia do Konkursu Uczestnik oświadcza, że:
  • posiada pełnię praw autorskich osobistych i majątkowych do zamieszczonego przez niego utworu filmowego (filmiku) określanego terminem „pracy konkursowej”;
  • zgłoszona do Konkursu praca konkursowa nie narusza żadnych praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich innych podmiotów;
  • posiada zgodę osób, których wizerunek utrwalono w pracy konkursowej do wykorzystania tego wizerunku na potrzeby konkursu, jak i do wykorzystania tego wizerunku przez Organizatora w ramach prowadzonych działań o charakterze informacyjno-promocyjnym, w szczególności w publikacjach i publicznych prezentacjach oraz umieszczaniu na stronach internetowych, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych;
  • nieodpłatnie przenosi na rzecz Organizatora autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac konkursowych na polach eksploatacji wskazanych w oświadczeniu stanowiącym załącznik nr 1.2 do Regulaminu Konkursu, w tym w szczególności: korzystanie oraz przetwarzanie przez Organizatora prac konkursowych w ramach prowadzonych działań informacyjno-promocyjnych, w tym publikowanie na stronie internetowej Organizatora na Facebooku i YouTube oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych ARiMR, podczas publicznych prezentacji, na targach, wystawach i innych imprezach o charakterze niekomercyjnym organizowanych przez ARiMR, dotyczących realizacji przez ARiMR zadań określonych przepisami prawa, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.
  1. Nadesłanie prac na adres e-mailowy: konkursARiMR@arimr.gov.pl (w tytule wiadomości pisząc: Konkurs filmowy pt. „Akcja Reanimacja i Moc Ratowania”) wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym i pozostałymi ww. dokumentami oznacza, że Uczestnik Konkursu zapoznał się i akceptuje Regulamin Konkursu.

JURY

Prace konkursowe (filmiki) będą oceniane przez czteroosobowe jury składające się z pracowników Biura Prasowego ARiMR. Pracom jury będzie przewodniczył/a Zastępca Dyrektora Biura Prasowego.

KRYTERIA OCENY NADESŁANYCH PRAC

Filmiki oceniane będą pod względem:

  • jakości i estetyki,
  • siły przekazu/kreatywności,
  • związku z przesłaniem zawartym w nazwach: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Światowy Dzień Pierwszej Pomocy.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości 11 września 2021 r. na stronie internetowej ARiMR: www.arimr.gov.pl

Nagrodzone prace konkursowe (filmiki) zostaną umieszczone na stronie ARiMR wraz z informacją, kto jest ich autorem.

NAGRODY

W dniu 11 września br., czyli w Światowym Dniu Pierwszej Pomocy, ogłosimy wyniki Konkursu i uhonorujemy wszystkich drobnymi upominkami, a Laureatów I, II i III miejsca nagrodami rzeczowymi (fantomami i certyfikowanymi torbami medycznymi).

Dodatkowym elementem promującym i honorującym autorów będzie fakt, że prace konkursowe (filmiki) zwycięzców oraz wyróżnionych mogą zostać opublikowanie na stronie internetowej Organizatora na Facebooku i YouTube, oraz w materiałach promocyjnych i informacyjnych ARiMR, podczas publicznych prezentacji, na targach, wystawach i innych imprezach o charakterze niekomercyjnym organizowanych przez ARiMR.

szczegóły TUTAJ

 

Uwaga – lotnicze zabiegi ochronne w lasach od 14.08.-30.09.2021 r.

LOTNICZE ZABIEGI OCHRONNE W LASACH odbywać się będą od 14.08.2021 r. do 30.09.2021 r. środkiem ochrony roślin DIMILIN 480 SC.INSEKTYCYD o działaniu żołądkowym. Po zakończeniu zabiegu obowiązuje 24 godzinny zakaz zbioru runa leśnego.

https://grodziec.poznan.lasy.gov.pl/witamy/-/asset_publisher/V5pD0ctVyhlE/content/lotnicze-zabiegi-ratownicze-w-lasach

Informacja o opryskach (gminy, powiaty, pszczelarze)

Pole zabiegowe nr 3 orto

Pole zabiegowe nr 3